Tilausehdot

  1. Ikärajoitukset
  2. Hinnoittelu
  3. Toimitustavat
  4. Toimitusajat
  5. Maksutavat / maksaminen
  6. Tilauksen peruuttaminen
  7. Tuotteiden vaihto- ja palautusoikeus Suomessa
  8. Tuotteiden vaihto- ja palautusoikeus Suomen ulkopuolelta
  9. Sopimuksen syntyminen
  10. Vastuunrajoitukset


Ikärajoitukset

Koska myymme aseita jotka saattavat olla vaarallisia, koskee kauppaa tietyt ikärajoitukset.

  • Vaatteita, varusteita, kypäriä, haarniskoja, puumiekkoja ja muita vastaavia tuotteita voimme myydä kenelle tahansa iästä riippumatta.
  • Teräksestä valmistettuja lyömä- ja teräaseita myymme vain yli 18-vuotiaille tai alle 18-vuotiaille huoltajien suostumuksella. Jos huoltaja ei hyväksy aseen hankintaa, emme voi myydä asetta.
  • Varsijousia, pitkäjousia ja nuolia myymme vain yli 18-vuotiaille.

Huom! Tilaamalla vakuutat täyttäväsi ikävaatimukset.

Sivun alkuun

Hinnoittelu

Tilaukseen sovelletaan Rautaportin internetsivuilla asiakkaalle tilaushetkellä näkyviä tuotteiden hintoja. Näytetyt hinnat sisältävät arvonlisäveron. Lopulliseen tilauksen hintaan lisätään postikulut isoimman ostoskorissa olevan tuotteen, valitun toimitustavan ja toimitusmaan mukaan. Jokaiseen tilaukseen lisätään toimituskulut vain kertaalleen eivätkä veloitettavat postikulut riipu tilauksessa olevien tuotteiden määrästä. Vaikka tuotteet lähetettäisiin asiakkaalle useassa erässä, postikulut veloitetaan vain kertaalleen.

Rautaportti pidättää oikeuden olla myymättä tuotetta hinnalla, joka on teknisestä tai inhimillisestä syystä päivittynyt verkkokauppaan olennaisesti väärin. Tällaisessa tilanteessa Rautaportti on suoraan yhteydessä asiakkaaseen ja jokainen tilanne käsitellään tapauskohtaisesti. Asiakkaalla on oikeus, mutta ei velvollisuutta, ostaa valitut tuotteet oikeilla hinnoillaan.

Sivun alkuun

Toimitustavat

Postipaketti: Tavanomainen lähetysmuoto Suomessa, jossa paketti toimitetaan asiakkaan lähipostiin. Paketin saa noudettua postista joko kotiin jaettavalla saapumisilmoituksella tai paketin lähetystunnuksella. Lähetystunnus tulee näkyviin asiakkaan tilille kohtaan Tilaustiedot, kun paketti on lähetetty. Paketti tulee noutaa postista kahden viikon kuluessa. Mikäli asiakas ei nouda lähetystä määräajassa, palautuu lähetys Rautaportille. Tällöin perimme meille aiheutuneet postikulut tilaajalta. Noutamatta jäänyt ja palautunut tuote voidaan noutaa Rautaportin toimipisteestä tai tuote voidaan lähettää uudelleen asiakkaalle asiakkaan kustannuksella. Rautaportti on velvollinen säilyttämään palautuneita tuotteita 21 päivää.

Smartpost-pakettiautomaatti: Pakettisi toimitetaan noudettavaksi valitsemastasi Postin pakettiautomaatista. Kun paketti on noudettavissa pakettiautomaatista, saat tekstiviestillä ilmoituksen ja koodin jolla saat pakettiautomaatin auki ja paketin noudettua. Pakettiautomaatin käyttö vaatii kännykkänumeron, johon viesti voidaan lähettää.

Kotiin paketti: Paketti toimitetaan kotiovelle minne tahansa Suomessa. Tätä lisäpalvelua varten tilaajan on syötettävä asiakastietoihin puhelinnumeronsa. Postin henkilökunta soittaa ennen paketin jakelua ja sopii sopivan ajankohdan ma-pe klo 9-21 välille. Jos vastaanottajaa ei tavoiteta kahdella soittokerralla, jaetaan postilaatikkoon soittopyyntö sopivan jakeluajankohdan sopimiseksi.

Suomen ulkopuolelle: Postin kansainvälinen pakettilähetys. Edullinen ja varma kuljetus minne tahansa maailmassa. Jokaista pakettia voidaan seurata lähetystunnuksen avulla. Kun paketti on lähetetty, lähetystunnus tulee näkyviin asiakkaan tilille kohtaan Tilaustiedot. Paketin vastaanottaminen vaihtelee maittain. Joissain maissa paketti jaetaan suoraan vastaanottajan osoitteeseen ja toisissa maissa ilmoitus paketin saapumisesta toimitetaan vastaanottajalle ja paketti noudetaan postista.

Nouto varastolta: Tilatut tuotteet voi noutaa Rautaportin myymälästä sen aukioloaikoina, keskiviikkoisin klo 15-19 ja lauantaisin klo 11-15. Muina aikoina tilaukset voi noutaa myymälän kanssa samassa rakennuksessa sijaitsevan Itsepalveluvarasto Holvin toimistolta. Toimisto on avoinna arkisin klo 10-19. Osoite on Oppipojankuja 1, 20780 Kaarina. Noudettaessa maksuvälineinä käy niin käteinen kuin kortitkin.

Sivun alkuun

Toimitusajat

  • Suomeen: 3-5 työpäivää
  • Pohjoismaihin: 3-7 työpäivää
  • Muualle Eurooppaan: 4-9 työpäivää
  • Muualle maailmaan: 7-16 työpäivää

Ilmoitetut toimitusajat ovat ohjeellisia eivätkä välttämättä vastaa todellisia toimitusaikoja yksittäisissä tapauksissa, sillä paketit joskus viivästyvät matkallaan meistä riippumattomista syistä. Rautaportti ilmoittaa asiakkaalle erikseen sellaisesta sen tiedossa olevasta seikasta, joka olennaisesti vaikuttaa paketin toimitusaikaan. Huomioi että juhlapyhät ja lomat vaikuttavat pakettiliikenteeseen ja toimitusajat saattavat pidentyä. Annetut toimitusajat koskevat vain varastossa olevia tuotteita. Varastosta loppuneiden tuotteiden toimitusaikoja voi tiedustella sähköpostilla.

Sivun alkuun

Maksutavat / maksaminen

Postiennakko:
Maksu lähipostiin pakettia noudettaessa. Posteissa kelpaavat useat eri maksuvälineet. Tämä maksutapa on valittavana vain Suomen sisäisessä kaupassa.

Maksupalvelutarjoaja: Paytrail
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830
www.paytrail.com

Paytrail: Verkkopankit
Voit maksaa ostokset heti tilauksen yhteydessä käyttäen verkkopankkitunnuksiasi. Valittuasi tuotteet verkkokaupassa siirryt maksujärjestelmän kautta pankkisi sivuille, kirjaudut sisään omaan verkkopankkiisi, hyväksyt loppusumman ja lopulta palaat takaisin verkkokauppaamme maksun onnistuttua. Voit maksaa kaikkien Suomalaisten pankkien verkkotunnuksilla.
Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

Paytrail: Collector lasku ja osamaksu
Valitsemalla maksutavaksi Collector lasku ja osamaksupalvelun tuotteet toimitetaan heti ja saat laskun kotiisi tilaamista seuraavan kuukauden 10. päivän tienoilla. Voit maksaa tämän laskun joko kerralla (eräpäivä on tilaamista seuraavan kuukauden viimeinen päivä) tai osamaksuina jaettuna jopa 24 kuukaudelle. Laskuun liitetään tässä vaiheessa 2,95 euron laskutusmaksu (tämä laskutusmaksu näkyy vasta laskulla, ei tilausvaiheessa). Maksettaessa osamaksulla erissä laskuihin lisätään 1,6% korko kuukaudessa senhetkisestä velasta sekä 2,95 euron laskutusmaksu kuukaudessa. Vuotuinen korko on 19,2%.
Collectorin lasku ja osamaksuasiakkaan täytyy olla 20 vuotta täyttänyt kuluttaja-asiakas. Yritykset eivät voi käyttää Collectorin lasku ja osamaksupalvelua. Collector tarkistaa luottotiedot aina automaattisesti ennen laskun hyväksymistä.
Collectorin lasku ja osamaksulla voi maksaa max. 1000 euron ostokset. Paketti tulee aina toimittaa samaan laskutusosoitteeseen kuin mihin luottopäätös perustuu. Luotonmyöntäjänä toimii Collector Credit AB (y-tunnus 556597-0513) yhteistyössä Collector Oy:n kanssa.
Maksamalla laskulla, saat jopa 60 päivää maksuaikaa, keskimääräisen maksuajan ollessa 45 päivää.

Paytrail: Jousto Laskulla ja Osamaksulla
Jousto Laskulla ja Osamaksulla on kotimainen palvelu, jolla rahoitat ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto palvelu on tarkoitettu 20–75 vuotiaille suomalaisille yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Voit maksaa Jousto Laskulla 20–1000 euron ja Jousto Osamaksulla 30–2000 euron ostoksia. Laskun saat halutessasi myös sähköpostiin. Hakiessasi Joustoa tunnistaudut ensin millä tahansa suomalaisen pankin verkkopankkitunnuksilla ja tämän jälkeen täytät lomakkeelle tietosi. Päätöksen ja tiedon lainan myöntämisestä saat heti. Tämän jälkeen palaudut takaisin verkkokauppaan ja tilauksesi on käsitelty.
Kun maksat Joustolla ja valitset maksutavaksi Jousto Laskun, saat maksuaikaa 14 vuorokautta. Ainoa kulu on laskutusmaksu 4,90 €. Joustolla voit maksaa myös erissä 1-24 kuukauden takaisinmaksuajalla. Tällöin laskutusmaksu on 4,90 € /lasku. Lisäksi perimme avoinna olevasta lainasummasta 2,42 % kuukausikorkoa.
Joustolla maksaminen on erittäin turvallista. Maksutapahtuma ja tietojen välitys tapahtuu aina suojatussa yhteydessä.
Lisätietoja osoitteessa www.jousto.com.

PayPal:
PayPal on kansainvälinen maksujenvälityspalvelu, jonka avulla voidaan maksaa ja vastaanottaa maksuja sähköpostiosoitteen perusteella. PayPalin kautta voit maksaa useimmilla debit- ja luottokorteilla, (PayPal veloittaa ostokset kortilta/pankkitililta) tai käyttää PayPal-tililläsi olevia rahoja.
Valittuasi tuotteet verkkokaupassa siirryt PayPalin sivuille, kirjaudut sisään tunnuksillasi, hyväksyt maksun ja siirryt takaisin Rautaportin sivuille.

Sivun alkuun

Tilauksen peruuttaminen

Asiakas voi peruuttaa tilauksen osittain tai kokonaan ennen tilauksen lähettämistä. Tilauksen voi peruuttaa sähköpostilla, tekstiviestillä tai soittamalla (Puh. 045 881 9919). Mikäli asiakas ilmoittaa peruuttamisesta sähköpostilla, pitää varautua 24h viiveeseen ennen viestin käsittelyä.

Sivun alkuun

Tuotteiden vaihto- ja palautusoikeus Suomessa

Jokaisella tuotteella on 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus paketin vastaanottopäivästä lukien. Kaikkien palautettavien tai vaihdettavien tuotteiden täytyy olla täysin alkuperäisessä kunnossaan, sellaisenaan myyntikelpoisia ja käyttämättömiä.

Ohjeet: Täytä tuotteiden palautus-/vaihtolomake ja paketoi tuote/tuotteet huolellisesti. Muista että palautusmatkalla olevat tuotteet ovat edelleen vastuullasi. Liitä pakettiin täytetty palautus-/vaihtolomake, vie paketti postiin ja ilmoita kyseessä olevan asiakaspalautus Rautaportti Ky:lle. Lasku paketin lähettämisestä ohjautuu Rautaportille. Tuotteiden palauttaminen on asiakkaalle maksutonta. Lähipostisi henkilökunta ohjaa paketin takaisin meille ja vastaanotettuamme paketin toimimme ohjeittesi mukaan: hyvitämme laskun kokonaissumman (postikuluineen) tilillesi tai lähetämme haluamasi vaihtotuotteet. Säilytä postista saamasi tositteet mahdollista myöhempää tarvetta varten.

Rautaportti ei ota vastaan vaihto- ja palautusoikeusajan jälkeen (14 päivää tavaran vastaanottamisesta) lähetettyjä palautuksia. Jos aiheeton palautus on lähetetty Rautaportin asiakaspalautussopimusta käyttäen, veloitamme asiakkaalta palautuksesta meille aiheutuneet kulut. Aiheettomasti palautettu tuote voidaan noutaa Rautaportin toimipisteestä, kun siihen kohdistuvat kulut on maksettu. Rautaportti on velvollinen säilyttämään aiheettomasti palautettuja tuotteita 21 päivää, jonka jälkeen ne voidaan myydä kulujen kattamiseksi. Tilauksien peruutukset ja reklamaatiot tulee ilmoittaa osoitteeseen asiakaspalvelu@rautaportti.fi.

Sivun alkuun

Tuotteiden vaihto- ja palautusoikeus Suomen ulkopuolelta

Jokaisella tuotteella on 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus paketin vastaanottopäivästä lukien. Kaikkien palautettavien tai vaihdettavien tuotteiden täytyy olla täysin alkuperäisessä kunnossaan, sellaisenaan myyntikelpoisia ja käyttämättömiä. Rautaportti maksaa kaikki palauttamisesta aiheutuneet lähetyskustannukset, jos toimituksessa on viallisia tai vääriä tuotteita tai jokin muu virhe.

Ohjeet: Täytä tuotteiden palautus-/vaihtolomake ja paketoi tuote/tuotteet huolellisesti. Muista että palautusmatkalla olevat tuotteet ovat edelleen vastuullasi. Liitä pakettiin täytetty palautus-/vaihtolomake ja lähetä paketti meille halvinta mahdollista reittiä käyttäen. Liitä pakettiin mukaan myös tositteet postituskustannuksista palauttamista varten. Vastaanotettuamme paketin toimimme ohjeittesi mukaan: hyvitämme laskun kokonaissumman (postikuluineen) ilmoittamallenne tilille tai lähetämme haluamanne vaihtotuotteet teille.

Rautaportti ei ota vastaan vaihto- ja palautusoikeusajan jälkeen (14 päivää tavaran vastaanottamisesta) lähetettyjä palautuksia. Aiheettomasti palautettu tuote voidaan joko noutaa Rautaportin toimipisteestä tai tuote voidaan palauttaa asiakkaan ohjeiden mukaan, asiakkaan kustannuksella. Rautaportti on velvollinen säilyttämään aiheettomasti palautettuja tuotteita 21 päivää.

Tilauksien peruutukset ja reklamaatiot tulee ilmoittaa osoitteeseen asiakaspalvelu@rautaportti.fi.

Sivun alkuun

Sopimuksen syntyminen

Asiakkaan ja Rautaportin välille syntyy sopimus kun asiakas on vahvistanut tilauksensa tilausprosessin viimeisellä sivulla. Tätä ennen ostoskorin sisältöä ja tilausprosessissa olevia vaihtoehtoja voi muokata loputtomasti.

Sivun alkuun

Vastuunrajoitukset

Näillä internetsivuilla esitettyjä tietoja ei voida pitää Rautaporttia sitovana tarjouksena, kehotuksena, sitoumuksena tai muuna velvoitteena, ellei erikseen ole toisin ilmoitettu. Sivuilla olevaa yleisluonteista tietoa ei sellaisenaan voi soveltaa yksittäisiin tapauksiin. Tarkempaa tietoa tarjottavista tuotteista ja palveluista saa puhelimitse tai asioimalla henkilökohtaisesti toimipisteessä.

Internetsivuilla julkaistut tekstit, kuvat, ohjelmisto ja muut tiedostot saattavat sisältää teknisiä tai sisällöllisiä virheitä, eikä Rautaportti vastaa niiden toimivuudesta tai virheettömyydestä. Sivuilla on linkkejä Rautaportin ulkopuolisiin palveluihin, eikä Rautaportti vastaa ulkopuolisten palveluntarjoajien palvelujen sisällöstä, saatavuudesta, tietojen oikeellisuudesta taikka omistus- tai tekijänoikeuksista.

Jos sinulla on kysyttävää tilaamisesta, voit lähettää kysymyksesi osoitteeseen asiakaspalvelu@rautaportti.fi.

Sivun alkuun
Copyright © 2017 Rautaportti. Ylläpito Navicom Oy.