ILMAINEN TOIMITUS YLI 400 € TILAUKSILLE (EU:N SISÄLLÄ)

Tilausehdot

Tilausehdot

  1. Ikärajoitukset
  2. Hinnoittelu
  3. Toimitustavat
  4. Toimitusajat
  5. Maksutavat / maksaminen
  6. Tilauksen peruuttaminen
  7. Tuotteiden vaihto- ja palautusoikeus Suomessa
  8. Tuotteiden vaihto- ja palautusoikeus Suomen ulkopuolelta
  9. Sopimuksen syntyminen
  10. Vastuunrajoitukset

Ikärajoitukset

Koska myymme tuotteita jotka saattavat olla vaarallisia, koskee kauppaa tietyt ikärajoitukset.

  • Vaatteita, varusteita, kypäriä, haarniskoja, puumiekkoja, synteettisiä harjoitusaseita ja muita vastaavia tuotteita voi tilata ketä tahansa iästä riippumatta.
  • Teräksestä valmistettuja aseita, yli 25 lbs jousia ja metallikärkisiä nuolia voi tilata vain yli 18-vuotiaat.

Huom! Tilaamalla vakuutat täyttäväsi ikävaatimukset.

Sivun alkuun


Hinnoittelu

Tilaukseen sovelletaan Rautaportin internetsivuilla asiakkaalle tilaushetkellä näkyviä tuotteiden hintoja. Näytetyt hinnat sisältävät arvonlisäveron. Lopulliseen tilauksen hintaan lisätään postikulut isoimman ostoskorissa olevan tuotteen, valitun toimitustavan ja toimitusmaan mukaan. Jokaiseen tilaukseen lisätään toimituskulut vain kertaalleen, eivätkä veloitettavat postikulut riipu tilauksessa olevien tuotteiden määrästä. Vaikka tuotteet lähetettäisiin asiakkaalle useassa erässä, postikulut veloitetaan vain kertaalleen.

Rautaportti pidättää oikeuden olla myymättä tuotetta hinnalla, joka on teknisestä tai inhimillisestä syystä päivittynyt verkkokauppaan olennaisesti väärin. Tällaisessa tilanteessa Rautaportti on suoraan yhteydessä asiakkaaseen, ja jokainen tilanne käsitellään tapauskohtaisesti. Asiakkaalla on oikeus, mutta ei velvollisuutta, ostaa valitut tuotteet oikeilla hinnoillaan.

Tilausten minimisumma ennen postikuluja on 5€. Rautaportti pidättää oikeuden perua ja hyvittää tilaukset jotka jäävät tämän rajan alapuolelle.

Sivun alkuun


Toimitustavat

Postipaketti: Tavanomainen lähetysmuoto Suomessa, jossa paketti toimitetaan asiakkaan valitsemaan postiin. Paketin saa noudettua postista paketin lähetystunnuksella. Lähetystunnus näkyy “Pakettinne on lähetetty” -sähköpostissa, jonka saat sähköpostiisi, kun paketti on lähetetty. Lähetystunnus tulee näkyviin myös asiakkaan tilille kohtaan Tilaustiedot. Paketti tulee noutaa postista 7 päivän kuluessa. Mikäli asiakas ei nouda lähetystä määräajassa, palautuu lähetys Rautaportille. Tällöin perimme meille aiheutuneet postikulut tilaajalta. Noutamatta jäänyt ja palautunut tuote voidaan noutaa Rautaportin toimipisteestä tai tuote voidaan lähettää uudelleen asiakkaalle asiakkaan kustannuksella. Rautaportti on velvollinen säilyttämään palautuneita tuotteita 21 päivää.

Smartpost-pakettiautomaatti: Paketti toimitetaan noudettavaksi valitsemastasi Postin pakettiautomaatista. Kun paketti on noudettavissa pakettiautomaatista, asiakas saa tekstiviestillä ilmoituksen ja koodin, jolla pakettiautomaatin saa auki ja paketin noudettua. Pakettiautomaatin käyttö vaatii kännykkänumeron, johon viesti voidaan lähettää.

Pikkupaketti: Paketti jaetaan muun postin mukana suoraan tilauksessa ilmoitettuun osoitteeseen.

Kotiin toimitettava paketti: Paketti toimitetaan kotiovelle minne tahansa Suomessa. Tätä lisäpalvelua varten tilaajan on syötettävä asiakastietoihin puhelinnumeronsa. Postin henkilökunta ottaa yhteyttä ennen paketin jakelua ja sopii sopivan ajankohdan ma–pe klo 9–21 välille. Jos vastaanottajaa ei tavoiteta kahdella soittokerralla, jaetaan postilaatikkoon soittopyyntö sopivan jakeluajankohdan sopimiseksi.

Suomen ulkopuolelle: Postin kansainvälinen pakettilähetys. Edullinen ja varma kuljetus minne tahansa maailmassa. Jokaista pakettia voidaan seurata lähetystunnuksen avulla. Kun paketti on lähetetty, lähetystunnus tulee näkyviin asiakkaan tilille kohtaan Tilaustiedot. Paketin vastaanottaminen vaihtelee maittain. Joissain maissa paketti jaetaan suoraan vastaanottajan osoitteeseen, ja toisissa maissa ilmoitus paketin saapumisesta toimitetaan vastaanottajalle ja paketti noudetaan postista.

Nouto varastolta: Tilatut tuotteet voi noutaa Rautaportin myymälästä sen aukioloaikoina. Muina aikoina tilaukset voi noutaa myymälän kanssa samassa rakennuksessa sijaitsevan Itsepalveluvarasto Holvin toimistolta. Itsepalveluvarasto Holvi on avoinna arkisin klo 9–17. Osoite on Oppipojankuja 1, 20780 Kaarina. Noudettaessa maksuvälineinä käy niin käteinen kuin kortitkin.

Sivun alkuun


Toimitusajat

  • Suomeen: 3–5 työpäivää
  • Pohjoismaihin: 3–7 työpäivää
  • Muualle Eurooppaan: 4–9 työpäivää
  • Muualle maailmaan: 7–16 työpäivää

Ilmoitetut toimitusajat ovat ohjeellisia, eivätkä välttämättä vastaa todellisia toimitusaikoja yksittäisissä tapauksissa, sillä paketit joskus viivästyvät matkallaan meistä riippumattomista syistä. Rautaportti ilmoittaa asiakkaalle erikseen sellaisesta sen tiedossa olevasta seikasta, joka olennaisesti vaikuttaa paketin toimitusaikaan. Kannattaa huomioida, että juhlapyhät ja lomat vaikuttavat pakettiliikenteeseen ja toimitusajat saattavat pidentyä. Annetut toimitusajat koskevat vain varastossa olevia tuotteita. Varastosta loppuneiden tuotteiden toimitusaikoja voi tiedustella sähköpostilla.

Huom! Koronaviruspandemian aiheuttaman poikkeustilanteen takia toimitusaikaa ja lähetyksen seurannan toimivuutta Suomesta ulkomaille lähetetyistä lähetyksistä ei tällä hetkellä voida taata. Rajallisen kuljetuskapasiteetin takia lähetyksiin kohdistuu viiveitä ja kuljetusyhteydet voivat muuttua nopealla aikataululla. Useassa maassa jakeluita tehdään harvemmin kuin normaalisti. Otathan muuttuneen tilanteen huomioon, mikäli tilaat lähetyksesi ulkomaille.

Sivun alkuun


Maksutavat / maksaminen

Postiennakko:
Maksu lähipostiin tai pakettiautomaattiin pakettia noudettaessa. Kannattaa huomioida, että kaikissa pakettiautomaateissa ei ole maksumahdollisuutta! Posteissa kelpaavat useat eri maksuvälineet. Tämä maksutapa on valittavana vain Suomen sisäisessä kaupassa. Rautaportti pidättää oikeuden olla postittamatta postiennakkotilauksia, mikäli asiakkaalla on aiempia noutamattomia tilauksia.

Maksupalvelutarjoaja: Paytrail
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com

Paytrail: Mobiili

Mobiilimaksutavat Pivo, MobilePay ja Siirto ovat sovelluksessa toimivia palveluita, joilla voi maksaa verkko-ostoksia tilisiirtona tililtään tai korttimaksuna kortiltaan hyväksymällä maksun kyseisessä sovelluksessa.

Paytrail: Verkkopankit 

Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet. Voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Paytrail Oyj, joka välittää maksusi verkkokauppiaalle. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.

Paytrail: Luottokortit

Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard-, Debit MasterCard – ja American Express -korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa -, MasterCard SecureCode – ja American Express SafeKey -todentamispalvelut.

Paytrail Oyj näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella, eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.

Paytrail: Lasku/Osamaksu

Lasku- ja osamaksupalveluita Paytrailin kautta tarjoavat OP, Walley, ja Jousto. Walley tarjoaa lasku- ja osamaksuvaihtoehdon myös yritysasiakkaille.

Luethan vielä rahoitusyhtiökohtaiset tarkemmat ehdot, jotka näet hyväksyessäsi maksun. Kun hyväksyt maksun, hyväksyt samalla rahoitusyhtiön ehdot.

OP Lasku

OP Lasku on maksutapa arjen erityisiin hankintoihin verkossa. Se on tarkoitettu kaikkien pankkien asiakkaille. OP Laskulla voit ostaa enintään 5 000 euron suuruisia ostoksia ja maksaa ne korottomasti pois 45 vuorokauden sisällä. Halutessasi voit pilkkoa laskun useampaan maksuerään. Ostoksesi näkyvät yhdessä paikassa, joten pysyt helposti perillä rahan käytöstä. Luottorajan avulla pidät kulutuksen haluamissasi rajoissa. Saat laskut kätevästi sähköpostiisi.

Voit käyttää OP Laskua, jos olet maksukykyinen yli 20-vuotias, ja sinulla on suomalaisen pankin verkkotunnukset. Laskuun lisätään tilinhoitomaksu 2,95 €. Jos saat useamman laskun samassa kuussa, maksat vain yhden tilinhoitomaksun. Tilinhoitomaksua ei veloiteta silloin, kun et saa laskua. Maksat siis vain OP Laskun käytöstä. Voit halutessasi maksaa laskusta vain minimierän, jolloin loppusumma siirtyy automaattisesti erämaksuun. Erissä maksaessasi vuosikorko on 19,95 %. Luoton myöntää OP Yrityspankki Oyj, Osoite: Gebhardinaukio 1, 00510 Helsinki.

Walley Lasku/Osamaksu

Lasku ja tililuotto antavat sinulle lisää aikaa verkkokauppaostostesi maksamiseen. Maksun voit tehdä joko kerralla laskulla tai pienemmissä osissa tililuotolla, jolloin voit suorittaa kuukausittain sinulle parhaiten sopivan summan ja jakaa maksun enintään 36 kuukauden ajalle. Walley lähettää laskut asiakkaille aina sähköpostitse tilausta seuraavana pankkipäivänä. Laskulla on 45 päivän koroton maksuaika. Walley lisää laskuun 3,95 € laskutuslisän.

Maksuaikaa hyödyntääksesi tarvitset myönteisen luottopäätöksen, jonka hakeminen käy ostotapahtuman yhteydessä. Voit hakea sitä, jos olet vähintään 18 vuoden ikäinen ja sinulla on suomalainen henkilötunnus sekä vakituinen, virallinen kotiosoite Suomessa. Myös luottotietosi tarkistetaan Bisnode Finland Oy:n rekisteristä. Kun olet saanut myönteisen luottopäätöksen sekä vahvistanut ostotapahtuman, saat laskun ostoksestasi sähköpostiisi. Jos haluat maksaa laskun pienemmissä osissa ja sinulle paremmin sopivalla maksuajalla (1-36 kk), sinun tulee tehdä jatkuvaa luottoa koskeva luottosopimus Collector Bank AB:n kanssa kirjautumalla Omille Sivuille osoitteessa my.walley.fi. Luottosopimuksen allekirjoittamisen yhteydessä sinulle myönnetään luottoraja, joka on käytettävissä myöhempiin ostoksiin luottoehtojen mukaisesti.

Laskun ja luoton myöntäjä on Collector Bank AB, organisaationumero 556597-0513, joka on Walley-tavaramerkin rekisteröity haltija.
Lilla Bommens Torg 11, Box 11914, SE-404 39. Lisätietoja www.collector.fi

Yleiset lasku-, tililuotto- ja osamaksuehdot: https://cdn.walleypay.com/terms/Terms_FI.pdf

Jousto

Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta maksuaikaa. Ostokseen lisätään 2,90€:n laskutuslisä. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90€/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90€/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Joustolla ostaminen on turvallista. Ensimmäisen ostoksen yhteydessä teet vahvan sähköisen tunnistautumisen. Palaavana asiakkaana voit tunnistautua helposti puhelimeen lähetettävän kertakäyttöisen koodin avulla. Jokaisen ostoksen yhteydessä teemme reaaliaikaisen ja automatisoidun luottopäätöksen. Maksutapahtuma ja tietojen välitys tapahtuu aina suojatussa yhteydessä. Lasku toimitetaan sähköpostitse. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.

Sivun alkuun


Tilauksen peruuttaminen

Asiakas voi peruuttaa tilauksen osittain tai kokonaan ennen tilauksen lähettämistä. Tilauksen voi peruuttaa sähköpostilla. Asiakkaan tulee varautua 24 h viiveeseen ennen viestin käsittelyä.

Sivun alkuun


Tuotteiden vaihto- ja palautusoikeus Suomessa

Jokaisella tuotteella on 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus paketin vastaanottopäivästä lukien. Kaikkien palautettavien tai vaihdettavien tuotteiden täytyy olla täysin alkuperäisessä kunnossaan, sellaisenaan myyntikelpoisia ja käyttämättömiä. Tuotteet tulee palauttaa alkuperäispakkauksessaan.

Ohjeet: Täytä tuotteiden palautus-/vaihtolomake, ja paketoi tuote/tuotteet huolellisesti. Muista että palautusmatkalla olevat tuotteet ovat edelleen vastuullasi. Liitä pakettiin täytetty palautus- ja vaihtolomake. Saat Helposti-palautuskoodin osoitteesta posti.fi/palautapaketti syöttämällä alkuperäisen lähetystunnuksen (JJFI-alkuinen koodi). Palauta paketti mihin tahansa Postin automaattiin tai postin toimipisteeseen oman valintasi ja postin sivuilta saamasi ohjeen mukaan.

Tuotteiden palauttaminen on asiakkaalle maksutonta. Postin henkilökunta ohjaa paketin takaisin meille ja vastaanotettuamme paketin toimimme ohjeittesi mukaan: hyvitämme laskun kokonaissumman (postikuluineen) tilillesi tai lähetämme haluamasi vaihtotuotteet. Hyvitystilanteessa palautetaan postimaksu halvimman perustoimituksen veloituksen mukaan. Säilytä postista saamasi tositteet mahdollista myöhempää tarvetta varten.

Asiakas voi vaihtaa vaatteen kokoa tai väriä ilmaiseksi kertaalleen, myyjän maksaessa vaihdosta syntyneet postimaksut. Vaatteen kokoa/väriä voi vaihtaa useammankin kerran, mutta seuraavista vaihdoista syntyvät postimaksut tulee asiakkaan kustantaa.

Rautaportti ei ota vastaan vaihto- ja palautusoikeusajan jälkeen (14 päivää tavaran vastaanottamisesta) lähetettyjä palautuksia. Jos aiheeton palautus on lähetetty Rautaportin asiakaspalautussopimusta käyttäen, veloitetaan asiakkaalta palautuksesta aiheutuneet kulut. Aiheettomasti palautettu tuote voidaan noutaa Rautaportin toimipisteestä, kun siihen kohdistuvat kulut on maksettu. Rautaportti on velvollinen säilyttämään aiheettomasti palautettuja tuotteita 21 päivää, jonka jälkeen ne voidaan myydä kulujen kattamiseksi. Tilauksien peruutukset ja reklamaatiot tulee ilmoittaa osoitteeseen [email protected]

Sivun alkuun


Tuotteiden vaihto- ja palautusoikeus Suomen ulkopuolelta

EU:n sisällä: Jokaisella tuotteella on 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus paketin vastaanottopäivästä lukien. Kaikkien palautettavien tai vaihdettavien tuotteiden täytyy olla täysin alkuperäisessä kunnossaan, sellaisenaan myyntikelpoisia ja käyttämättömiä. Tuotteet tulee palauttaa alkuperäispakkauksessaan. Rautaportti maksaa kaikki palauttamisesta aiheutuneet lähetyskustannukset, jos toimituksessa on viallisia tai vääriä tuotteita tai jokin muu virhe.

Ohjeet: Täytä tuotteiden palautus- ja vaihtolomake ja paketoi tuote/tuotteet huolellisesti. Muista että palautusmatkalla olevat tuotteet ovat edelleen vastuullasi. Liitä pakettiin täytetty palautus- ja vaihtolomake ja ota yhteyttä saadaksesi tarkemmat lähetysohjeet, jotka koskevat juuri sinun maatasi. Vastaanotettuamme paketin toimimme ohjeittesi mukaan: hyvitämme palautettavien tuotteiden hinnan ilmoittamallesi tilille, tai lähetämme sinulle haluamasi vaihtotuotteet.

Rautaportti ei ota vastaan vaihto- ja palautusoikeusajan jälkeen (14 päivää tavaran vastaanottamisesta) lähetettyjä palautuksia. Aiheettomasti palautettu tuote voidaan joko noutaa Rautaportin toimipisteestä tai tuote voidaan palauttaa asiakkaan ohjeiden mukaan, asiakkaan kustannuksella. Rautaportti on velvollinen säilyttämään aiheettomasti palautettuja tuotteita 21 päivää.

Tilauksien peruutukset ja reklamaatiot tulee ilmoittaa osoitteeseen [email protected]

EU:n ulkopuolelta: hyväksymme vaihdot ja palautukset ainoastaan viallisten, virheellisten tai väärien tuotteiden tapauksessa. Virheettömillä tuotteilla ei ole vaihto- ja palautusoikeutta. Asiakkaan tulee ottaa yhteyttä osoitteeseen [email protected] saadakseen palautusohjeet.

Sivun alkuun


Sopimuksen syntyminen

Asiakkaan ja Rautaportin välille syntyy sopimus, kun asiakas on vahvistanut tilauksensa tilausprosessin viimeisellä sivulla. Tätä ennen ostoskorin sisältöä ja tilausprosessissa olevia vaihtoehtoja voi muokata loputtomasti.

Sivun alkuun


Vastuunrajoitukset

Näillä internetsivuilla esitettyjä tietoja ei voida pitää Rautaporttia sitovana tarjouksena, kehoituksena, sitoumuksena tai muuna velvoitteena, ellei erikseen ole toisin ilmoitettu. Sivuilla olevaa yleisluonteista tietoa ei sellaisenaan voi soveltaa yksittäisiin tapauksiin. Tarkempaa tietoa tarjottavista tuotteista ja palveluista saa sähköpostitse tai asioimalla henkilökohtaisesti toimipisteessä.

Internetsivuilla julkaistut tekstit, kuvat, ohjelmisto ja muut tiedostot saattavat sisältää teknisiä tai sisällöllisiä virheitä, eikä Rautaportti vastaa niiden toimivuudesta tai virheettömyydestä. Sivuilla on linkkejä Rautaportin ulkopuolisiin palveluihin, eikä Rautaportti vastaa ulkopuolisten palveluntarjoajien palvelujen sisällöstä, saatavuudesta, tietojen oikeellisuudesta taikka omistus- tai tekijänoikeuksista.

Jos sinulla on kysyttävää tilaamisesta, voit lähettää kysymyksesi osoitteeseen [email protected].

Sivun alkuun

icon_search icon-cart icon_arrow-right icon-arrow-left close